Stratégiai Tervezés Műhely Szálloda- és Attrakciófejlesztés Műhely Kutatási Műhely Képzési Műhely Desztináció Menedzsment Műhely Marketing & Branding Műhely
Stratégiai Tervezés Műhely
Vezető: Dr. Karsai Árpád
Tagok:
A fejlesztési koncepciók, a stratégiai tervek hosszú távra határozzák meg a szervezetek/vállalkozások számára, hogy egyrészt milyen irányba fejlesszék a meglévő szolgáltatásokat, másrészt milyen új szolgáltatásokat vezessenek be a sikeresebb működés érdekében. A szervezeti, a vállalkozási és a termék/szolgáltatás szintű koncepciók, a stratégiai tervek elsődleges céljai közé tartoznak: (1) a piaci versenyelőny növelése és/vagy megtartása, a megkülönböztető ismérvek meghatározása által (2) a tulajdoni elvárások (és egyéb érdekek) kielégítése, (3) a környezeti kihívásokra adandó válaszok megfogalmazása, továbbá (4) a fogyasztói/vásárlói igényeket kielégítő termékek/szolgáltatások létrehozása. A koncepciók kijelölik a lehetséges irányokat és azonosítják a belső és külső környezet állapotát és várható változásait, a stratégiai tervek – a figyelembe vett időtávtól függő részletezettséggel – meghatározzák az elérendő célokat, az operatív tervek tartalmazzák a célok megvalósításának lehetséges formáit, lépéseit és ütemezését is.
Szálloda- és Attrakciófejlesztés Műhely
Vezető: Krompaszky Gábor
Tagok:
Konkrét beruházási tervek és fejlesztések esetén körültekintő projektmenedzsmentre van szükség, mely felöleli az előkészítés fázisait, a Megvalósíthatósági tanulmány elkészítésétől egészen a megvalósításig. A tanácsadói tevékenység széles körű, megtalálhatók benne az alábbiak:
- különféle létesítmény-variációk kialakítása,
- környezeti és ökológiai és gazdasági hatástanulmány elkészítése,
- marketing terv elkészítése,
- pénzügyi-finanszírozási terv elkészítése,
- költség-haszon elemzés,
- működési terv elkészítése,
- potenciális befektetők felkutatása,
- befektetői tárgyalások megszervezése, szakértői támogatása,
- befektető bevonásának előkészítése,
- potenciális üzemeltető cégek felkutatása,
- üzemeltetői tárgyalások lebonyolítása,
- üzemeltetői szerződés előkészítése.
Kutatási Műhely
Vezető: Dr. Probáld Ákos
Tagok:
- Csapó János
- Holczerné Szentirmai Ágnes
- Horilla Edina
- Jandala Csilla
- Jusztin Márti
- Kovács Dezső
- Molnár Csilla
- Ongjerth Richárd
- Piskóti István
- Schultz Éva
Átfogó turisztikai kutatásoktól a piackutatásig, elemzésig
Komplex fogyasztói és döntéshozói kutatások lebonyolítása a kérdőívek összeállításától kezdve a lekérdezésen keresztül a kiértékelésig.
Az elemzés kiterjedhet az adott piac történeti fejlődésének, a jelenlegi, illetve a várható trendek, az adott piacon rejlő üzleti, fejlesztési és befektetési lehetőségek, a piaci szereplők, az értékesítés volumenének, összetételének, a piaci részesedések alakulásának, a fogyasztók szokásainak és motivációinak, a fogyasztást befolyásoló tényezők, valamint ezek alapján a termék/szolgáltatás fejlesztési lehetőségek, a versenyképesség, a fejlesztés várható hatásainak stb. vizsgálatára. A TUTSZ szakértői – a turisztikai szektor legkülönbözőbb területeit érintő bármilyen kérdés megválaszolásához, probléma megoldásához – képesek a megfelelő számú célközönség (akár több ezer fős) megkérdezésén keresztül a szükséges információk, adatok begyűjtésére, összegzésére, elemzésére, és mindezek ismeretében a megoldási javaslatok megfogalmazására, illetve a lehetséges módszerek megválasztására.
Képzési Műhely
Vezető: Dr. Molnár Csilla
Tagok:
Képzéstől a mentorálásig mindenféle tudástranszfer, hagyományos és a legújabb technikák felhasználásával, leghatékonyabb módszertannal.
Desztináció menedzsment Műhely
Vezető: Holczerné Szentirmai Ágnes
Tagok:
Rendszerszintű gondolkodásmódot igényel a fogadóterületek - turisztikai desztinációk - professzionális menedzselése, mely a stratégiai tervezéstől a desztinációs marketing aktivitásokig fogja össze és működteti a sikeres turizmus elemeit a fenntarthatóság érdekében. Kiterjed a
- stratégiai tervezésre,
- marketing menedzsementre,
- kooperációmenedzsmentre,
- innovációra és termékmenedzsmentre,
- információmenedzsmentre,
- látogatómenedzsmentre,
- a piacra vitelre és a
- minőségmenedzsmentre.
Marketing & Branding Műhely
Vezető: Dr. Piskóti István
Tagok:
A marketing társadalmi és vezetési lépések láncolata, amelynek során a szervezetek és az egyének termékeket/szolgáltatásokat és értékeket alkotnak, cserélnek ki egymás között, és kölcsönösen hasznot hozó módon, kielégítik szükségleteiket, igényeiket. A marketing menedzsment a tervezésnek és a végrehajtásának az a folyamata, amelynek során elképzelések, áruk és szolgáltatások teremtése, árazása, ösztönzése és elosztása megy végbe annak érdekében, hogy a cserén keresztül megvalósuljanak az egyéni és a szervezeti célok.
A marketing tanácsadás kiterjed a piacorientált vezetés (= marketing menedzsment) teljes folyamatára:
- a marketing kutatásra, elemzésre,
- a marketing tervezésre (= a stratégiai és az operatív tervezésre),
- a megvalósításra és
- az ellenőrzésre továbbá részleteiben
- a szegmentálásra, a célpiacra (= célcsoportokra), a pozicionálásra és a marketing eszközöknél a termék, az ár, az elosztás (= értékesítési utak és helyek), a promóció (= kommunikáció és ösztönzés) elemzésére, tervezésére, megvalósítására és ellenőrzésére.