Stratégiai tervezés Szállodafejlesztés Attrakciófejlesztés Marketing & branding Desztináció menedzsment Piackutatás Pénzügyi tanácsadás Képzés, tréning, mentorálás
Stratégiai tervezés:
Térségi, települési és vállalkozási, termék és szolgáltatás szintű fejlesztési stratégiák teljes körű készítése és utánkövetése.
A stratégiai tervek elsődleges céljai közé tartoznak:
- a piaci versenyelőny növelése és/vagy megtartása, a megkülönböztető ismérvek meghatározása által
- a tulajdoni elvárások (és egyéb érdekek) kielégítése,
- a környezeti kihívásokra adandó válaszok megfogalmazása, továbbá
- a fogyasztói/vásárlói igényeket kielégítő termékek/szolgáltatások létrehozása.
A koncepciók kijelölik a lehetséges irányokat, azonosítják a belső és külső környezet állapotát és várható változásait, a stratégiai tervek – a figyelembe vett időtávtól függő részletezettséggel – meghatározzák az elérendő célokat, az operatív tervek tartalmazzák a célok megvalósításának lehetséges formáit, lépéseit és ütemezését is.
Szálloda- és Attrakciófejlesztés:
Ez a komplex tevékenység célja, hogy egy önmagában működőképes egység létrehozását professzionálisan előkészítsenek, megtervezzenek és meg is valósítsanak. A fejlesztés számtalan részfeladat elvégzését kívánja meg, úgymint
- a létesítmény iránti igény megfogalmazása,
- különféle létesítmény-variációk kialakítása,
- előzetes és teljes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése,
- műszaki megvalósíthatósági tanulmány elkészítése,
- környezeti és ökológiai és gazdasági hatástanulmány elkészítése,
- marketing terv elkészítése,
- pénzügyi-finanszírozási terv elkészítése,
- költség-haszon elemzés,
- működési terv elkészítése,
- a szerződésstratégia kialakítása,
- előzetes minősítési folyamatok lebonyolítása,
- tenderdokumentáció kibocsátása,
- ajánlatértékelések kezelése és választás,
- szerződések megkötése,
- műszaki, technológiai tervezés,
- építés, szerelés,
- üzembe helyezés, próbaüzem.
Szálloda- és Attrakciófejlesztés Műhely »
Marketing & Branding:
A marketing tanácsadás kiterjed a marketing menedzsment teljes folyamatára:
- a marketing kutatásra, elemzésre,
- a marketing tervezésre,
- a megvalósításra,
- az ellenőrzésre és hatékonyságelemzésre,
- a szegmentálásra, a célpiacra és célcsoportokra,
- a pozicionálásra és
- a marketing eszközökre.
A TUTSZ szakértői vállalják már meglévő marketing koncepciók, tervek véleményezését, átdolgozását, új marketing koncepciók, tervek kidolgozását turisztikai szervezeti/vállalkozási és termék/szolgáltatási szinteken.
Desztináció menedzsment:
A turizmus menedzsment legkomplexebb területe a fogadóterület professzionális irányítása, mely magában foglalja az alábbi részterületeket:
- a desztináció stratégiai tervezése,
- fejlesztési stratégiák elkészítése régiós, térségi és települési szinten,
- innováció- és termékmenedzsment,
- kooperációmenedzsment,
- desztinációs marketingmenedzsment,
- szervezetfejlesztés,
- információmenedzsment,
- desztinációs szintű kutatások és elemzések,
- monitoring tevékenység.
Desztináció menedzsment Műhely »
Piackutatás:
Komplex fogyasztói és döntéshozói kutatások lebonyolítása a kérdőívek összeállításától kezdve a lekérdezésen keresztül a kiértékelésig.
Az elemzés kiterjedhet
- az adott piac történeti fejlődésére,
- a jelenlegi, illetve a várható trendekre,
- az adott piacon rejlő üzleti, fejlesztési és befektetési lehetőségekre,
- a piaci szereplőkre,
- az értékesítés volumenének, összetételének, a piaci részesedések alakulására,
- a fogyasztók szokásaira és motivációira,
- a fogyasztást befolyásoló tényezők vizsgálatára,
- a termék/szolgáltatás fejlesztési lehetőségekre,
- a versenyképesség és a fejlesztés várható hatásainak vizsgálatára.
Pénzügyi tanácsadás:
A versenyszféra vállalkozásai és a turizmus területén működő non-profit szervezetek fenntarthatósága, vagy a befektetés, beruházás és fejlesztés megtérülése érdekében szükség van
- pénzügyi-finanszírozási terv elkészítésére,
- költség-haszon elemzésre,
melyekben Szövetségünk tagjai szintén rendelkezésre állnak.
Képzés, Tréning, Mentorálás
A TUTSZ tagjai aktívan részt vesznek a közép- és felsőfokú szakmai képzésekben, aminek köszönhetően nagy gyakorlattal rendelkeznek a legújabb és leghatékonyabb tudásátadás módszereinek terén. A tevékenység a szakmai továbbtanulás mellett kiterjed az oktatók felkészítésére is. Szövetségünk az alábbi területeken tud segíteni:
- szemléletformáló és érzékenyítő tréningek,
- iskolarendszeren kívüli szakmai képzések lebonyolítása,
- készségfejlesztő tréningek,
- vezetői coaching,
- szervezetek, vállalkozások mentorálása